Monday, April 20, 2009

Bolehkah aku Men"Jebat" kan diri?

JEBAT

Karya : Hatta Azad Khan

Pengarah artistik : Rosli Rahman Adam

Pengarah : Liza Tan



OMG!TEATER JEBAT..

Satu Naskah Teater yang Unggul dari Hatta Azad Khan . Ramai pengiat teater tahu tentang Naskah ini dan ramai juga yang telah mementaskan Jebat ke seluruh pelusuk pentas teater di Malaysia baik Manifestasi mahupun Festival Teater yang gilang gemilang yang diadakan 2 tahun sekali.

Kini,

Kami-Dramatis pula yang bakal mementaskan teater Jebat ini ke Festival Teater KL 09 - Julai!Takutnye Bukan kepalang!Nak lawan dengan teater KL yang Hebat2! dan lagi2 aku ni yang masih hijau dalam lakonan seni teater ini.Serba Serbi tak tahu ..terdetik seketika ,"Masih Kayu ku pikirkan.Layak ke aku? sesungguhnya Masih Banyak yang perlu ku belajar"! mendalami watak semestinya serta gerak olah badan sesuatu lakonan! Ianya agak sukar untuk ku.

Namun aku bernaseb baik, kerana watak ku hanya la watak sampingan..watak "SUARA 2"- watak pemberontak!hanya beberapa line sahaja . dan mungkin tak sampai 5 minit pon lakonan ku nanti bersama SUARA 1 (Oome) dan SUARA 3(salmiza).


L - R (cikgu Rosli ,wan(Pemuda) ,Kak midah (dang wangi& perempuan) ,Oome(suara 1),n me . Sal absent masa neyh..)

Walaupun hanya sekejap penampilan ku nanti di Festival Teater tu , namun hingga Kini Block kami - ( Suara 1,2,3) masih rapuh. Sifu - Rosli berkata Kami kekurangan penjiwaan serta "chemistry" antara kami bertiga sebagai pemberontak tidak Jelas+seimbang!HUH??

adush!.. Kami terpinga2..Bukan la bermaksud kami ni terasa hati ke ape?.cume kami masih tak paham dengan kehendak/idea yang cikgu inginkan dalam "Jebat". Kami tidak mahu "Jebat" menjadi "Lebat"! Kami mahu Buat yang terbaik!!

Macam mana ni..uhuhu (<_>)

p/s gambar training Jebat

No comments: